Activiteiten februari

februari-2
Welcome Back Aftertentamenborrel
Wil je je geweldige cijfers vieren? Of ben je juist toe aan troost? Een ding is zeker: we zijn allemaal eventjes verlost van die akelige tentamens. Bovendien zijn de derdejaars grotendeels weer terug in ons koude kikkerlandje! Benieuwd naar hun verhalen of wil je gezellig bijpraten? Er zijn in ieder geval genoeg redenen om naar de Welcome Back Aftertentamenborrel te komen op dinsdag 31 januari in Café Daen! Vanaf 20.30 zullen we gaan borrelen.
Round Table Discussion: Migration, Culture and Politics: Guatemala, Mexico and the U.S.
Op donderdag 2 februari zal er een zeer interessant symposium gehouden worden onder leiding van ‘onze’ Brigitte Adriaensen en Marileen La Haije. Het symposium zal in de vorm van een round table discussion vormgegeven worden met het thema “Migration, Culture and Politics: Guatemala, Mexico and the U.S.”, met als voertaal Engels. Enkele sprekers zijn de Mexicaanse en Guatemalteekse ambassadeuren en Dr. Mackenbach van de Universidad de Costa Rica. Er is een inloop vanaf 15.15 en om 15.45 zal de round table discussion beginnen. Het vindt plaats in Grotius 1.176. Aanmelden is niet noodzakelijk, maar wel gewenst, dit kan via hier.
Werken en studeren in het buitenland
Moet je nog hoog nodig geld verdienen voor het buitenlandverblijf? Weet je eigenlijk al alle ins en outs over het buitenlandverblijf? Om antwoord te krijgen zal er op dinsdag 7 februari een informatieavond gehouden worden over werken en studeren in het buitenland. Via onze sponsor Vacansoleil is het mogelijk om deze zomer bij te verdienen en daarbij ook nog eens te genieten van de Franse of Spaanse taal en cultuur! Bovendien zullen de derdejaars al hun ervaringen delen over het verblijf in het buitenland. De voorlichting van Vacansoleil begint om 18.15 en de derdejaars zullen rond 20.15 hun ervaringen gaan delen. Het vindt plaats in E2.72.
Diner Rouler II
Dinsdag 14 februari is het weer tijd voor de meest zoete feestdag van het jaar: Valentijnsdag. In een moderne wereld is monogamie geen vereiste meer, dus zullen wij deze feestdag met heel veel leuke dates vieren. Het is namelijk tijd voor Diner Rouler II. Zoals gewoonlijk vorm je een kook- of eetduo en zullen er twee rondes plaatsvinden waarbij er verschillende duo’s samen zullen eten. Dat betekent dus meer ¿Ouisí?-liefde dan je had durven dromen! Het voorgerecht zal van 19.00 tot 20.30 zijn, het hoofgerecht van 20.30 tot 22.00 en daarna zullen we met z’n allen van een dessert genieten bij Combo Mambo. De prijs per eetduo is 10 euro, wat contant betaald moet worden aan de penningmeester aan het einde van de avond. Dit bedrag ontvangen de kookduo’s op een later moment via hun bankrekening. Het toetje zal €1,50 p.p. kosten, wat ook contant betaald moet worden bij de penningmeester. Aanmelden kan tot vrijdag 10 februari via de site.

Carnavalsfeest
Het is alweer bijna tijd voor het gezelligste feest van het zuiden (en het extra lange weekend). Om alvast helemaal in de Carnavalsstemming te komen organiseert SV ¿Ouisí? in samenwerking met OSK (Kunstgeschiedenis), SVN (Nederlandse Taal en Cultuur) en DVN (Duitse Taal en Cultuur) een heus carnavalsfeest! Het vindt plaats op maandag 20 februari in Sociëteit Het Pand (Bloemerstraat 49) vanaf 22.00. Voor de best verklede personen zal er bovendien een leuke prijs zijn, namelijk een meter bier! Trek dus je mooiste Carnavalsoutfit aan en zing mee met alle Carnavalshits. De entree is €2 voor leden en €3 voor niet-leden. Echter is er tussen 22.00 en 22.30 gratis entree, dus wees op tijd!