Wie zijn wij?

De opleiding Romaanse Talen en Culturen aan de Faculteit der Letteren van de Radboud Universiteit Nijmegen is gericht op de Franse en Spaanse taal, cultuur, letterkunde en taalkunde. Wij hebben een eigen studievereniging met de naam ‘SV ¿Ouisí?’. SV staat voor studievereniging.

SV ¿Ouisí? is opgericht in 2004 na een fusie van de studieverenigingen van Frans en Spaans. De studievereniging is er voor alle studenten Romaanse Talen en Culturen die hun studententijd willen verrijken met activiteiten op studie- en/of sociaal gebied. Daarnaast is de studievereniging er ook voor docenten van onze afdeling, alumni van onze opleiding en andere geïnteresseerden. Momenteel telt SV ¿Ouisí? zo’n 80 leden.

Wij organiseren een groot scala aan activiteiten voor onze leden. Deze variëren van studiegerichte activiteiten (bedrijvendagen, filmavonden en lezingen) tot gezelligheidsactiviteiten, zoals borrels, feesten en gezellige avonden uit.